Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 2.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The State of the Universe

#31
(09-29-2018, 07:51 AM)Ripticus Wrote: Norm49, je pense que tu as suffisament démontrer que D2 est un véritable addict m, qu'il ne vit que pour ce jeu. 

Inutile de poursuivre une conversation aussi futile, Comme l'on dit toujours, ce sont les histoires les plus courtes qui sont les plus drôles x). 

Ah et pour ceux qui auront eu la curiosité d'utiliser un traducteur, sachez que je vous emmerde bien profond et que je cause français si je veux !
Google Translate' Wrote:Norm49, I think you have demonstrated enough that D2 is a real m addict, that he only lives for this game.

No need to continue such a futile conversation, As they always say, it's the shortest stories that are the funniest x).

Ah and for those who have had the curiosity to use a translator, know that I piss you off very deeply and that I talk French if I want!

Yeah, I enjoy following this game a lot, is that bad?

Also can we please be more civil?
Hazeron Forum and Wiki Moderator
hazeron.com/wiki/User:Deantwo
Reply

#32
And then we (french people) wonder why we're not taken seriously on the web and why we're killed in games like DayZ... [sigh]
Reply

#33
(09-29-2018, 11:31 AM)Neils Iyssada Wrote: And then we (french people) wonder why we're not taken seriously on the web and why we're killed in games like DayZ... [sigh]

My guess is that French players don't communicate as much in English, so people misunderstand them more often and then attack them. Same with Russians and Chinese really.

Other than that people in DayZ are just jerks.
Hazeron Forum and Wiki Moderator
hazeron.com/wiki/User:Deantwo
Reply

#34
Etant donné DeanTwo que tu as su démontrer ton agilité dans l'utilisation de google traduction, je vais t'écrire en français, je serais ainsi sûr de ne pas faire de fautes en anglais et ainsi, en cas de malentendu, nous pourrons accuser la mauvaise traduction d'un traducteur automatique.

Il n'y a aucun mal à aimer jouer à un jeu, encore faut-il que celà reste un jeu. C'est d'ailleurs la raison pour laquelle nous avions signer la fin des hostilités dans la guerre contre les Exiles et contre Rome. Car ce n'était plus un jeu de dormir seulement quelques heures par nuit pour reconquérir les territoires perdus, conquérir des territoires ennemis et détruire les flottes ennemies (et contrairement à ce qui est marqué sur le wiki, les exiles ont vraiment pris chère, mais comme kohta l'a dit sur le discord, il y a eu de nombreuse modification effectué par Angus. Mais bref, passons, dans le F.E on sait être digne et honorable...).

Il est par ailleurs amusant de voir l'évolution des Mise à jour dans le jeu. L'une des dernières (qui met par terre le principe de la nécessité d'atteindre un certain niveau technologique (QL255 avec les ressources) pour pouvoir construire de puissant vaisseau) intervient d'ailleurs peu de temps après que l'on s'est amusé à te taquiner sérieusement sur le forum, à tel point que tu as probablement eu peur d'une attaque. Tu as donc cherché à être plus puissant rapidement et tu es allé pleurer dans les jupons d'Haxus pour qu'il fasse sauter cette barrière technologique que tu n'arrivais pas à dépasser....
Peu de temps après, tu t'es apparemment entrainé sur une ville de Weltreich.

Franchement Deantwo, tu es pathétique !

Ensuite Deantwo, sache que dans le F.E, on comprend tous l'anglais, et même très bien, Nous avons d'ailleurs régulièrement entretenu des relations diplomatique et commerciale avec les empires proches de nous et les grandes puissance du jeu donc ta théorie sur le déficit de communication ne tien pas du tout debout. Et nous connaissons le Syndicate (qui au début s'appellait Stellar Syndicate) depuis 2012, nous avions sur supposition de Staines formé une alliance nommé "New Order" afin de recréer un équilibre des forces dans la galaxie après la chute de la HazCom et la naissance de l'alliance de L'empire Rocket mené par Giovanni. Cette première alliance fut détruite par une attaque anticipé de l'ukrainian empire sur l'empire rocket et une guerre civile interne au F.E durant le mois de Juillet 2012. Il s'en est suivit quelques semaines plus tard la création de la WGF et le début de la domination sur la galaxie du Syndicate.

Mais on constate toujours une chose, à chaque fois qu'il y a un déséquilibre des forces dans la galaxie, il y a de moins en moins de joueurs actif. Il suffit de voir ce qui s'est produit avec le fameux cube 3x3x3 du Syndicate au début de l'U4... Quand le F.E a signé l'armistice puis la paix avec les exiles (exiles = syndicate), mais aussi Rome; Le Syndicate a étalé sa domination sur la galaxie et quasiment plus personne ne jouait.
Et je ne parle pas encore du premier empire griefing du Syndicate: Les harvesters....

Bref, on pourrait en parler des heures, mais ce jeu a besoin de règles !

Maintenant, si Haxus lis ce message, je tiens sincèrement à lui témoigner de mon admiration devant cette univers qu'il a créé. Il va cependant falloir qu'il nous informe de son idée final du jeu, de comment il veut qu'il soit une fois sortie. Car on voit les règles du jeu changer tous les 4 matins, il devient de plus en plus complexe et difficile à prendre en main Par exemple, le nouveau designer nécessiterai presque un diplôme de designer 3D pour l'utiliser alors que l'ancien concept était enfantin ! De la même manière que l'augmentation des niveau technologique est bien trop aléatoire et trop complexe, un simple système d'augmentation des niveau comme dans Ogame, Empire Universe et d'autres jeu serait bien plus simple et impossible de tricher qu'un système aléatoire.
[Image: signat10.jpg]
Reply

#35
(10-01-2018, 10:38 AM)Ripticus Wrote: [...] un simple système d'augmentation des niveau comme dans Ogame, Empire Universe et d'autres jeu serait bien plus simple et impossible de tricher qu'un système aléatoire.

Tu peux préciser ? Parce que le système de ces jeux (de la façon dont je le vois du moins) n'est pas franchement dans l'esprit de SoH.

(Et pitié, ne prend pas Omachin en exemple, c'est une honte de p2w sans personnalité ce jeu  :-/ )
Reply

#36
Ils ne négoçient pas avec les DeanTwerroristes!

Quote:Car on voit les règles du jeu changer tous les 4 matins

Five minutes into "no major rules changes are anticipated" and Space Dad gives us this look...

[Image: 8sBkxxL.png]


Vous trouvez que les progrès technologiques soient désormais trop complexes? L'on doit faire des études géologiques jusqu'à ce que nous mourions tous vieux, et puis voilà! C'est aléatoire et parfois terne, certes, mais complexe? 

Quote:Car ce n'était plus un jeu de dormir seulement quelques heures par nuit pour reconquérir les territoires perdus

Vous avez raison de le mentionner; à l'heure actuelle, l'univers est assez tranquille pour l'ignorer, mais un jour nous nous repentirons de ne pas avoir réexaminé la question d'immunités temporaires et des autres moyens pour donner aux gens l'occasion de répondre.
Reply

#37
(10-01-2018, 10:38 AM)Ripticus (translated) Wrote: There is no harm in loving playing a game, it is still necessary that it remains a game It is also the reason why we signed the end of hostilities in the war against the Exiles and against Rome . Because it was no longer a game to sleep only a few hours a night to recapture lost territories, conquer enemy territories and destroy enemy fleets (and contrary to what is marked on the wiki, the exiles have really taken on board, but as Kohta said on the discord, there has been a lot of modification done by Angus, but in short, let's go, in the FE we know how to be worthy and honorable ...).

It is also fun to see the evolution of the Updates in the game. One of the last (which puts down the principle of the need to reach a certain level of technology (QL255 with resources) to be able to build powerful spaceship) comes shortly after we had fun teasing you seriously on the forum, so much so that you were probably afraid of an attack. So you tried to be more powerful quickly and you went to cry in the petticoats of Haxus to blow up the technological barrier that you could not overcome ....
Shortly after, you apparently trained on a town in Weltreich.

Frankly Deantwo, you're pathetic!

I don't really care about the history lessons that much. Don't feel like I have done much to involve myself in the greater politics, mostly just been defending myself, first against Axe, HappyFew/whatever, and then you guys.

I have never suggested game changes because I was at a disadvantage in a fight or because I was too lazy to play the game. Hell I am lazy either way, that is why I haven't progressed at all in ages. My empire is just in a slow state of decay, whenever someone attacks me I lose more stuff that I don't bother to rebuild.
The changes to the technology system have been on the wishlist for years, you can just go read the "Remove TL" megathread and any other thread there have been about the technology mechanics.
Always been suggesting the changes that I think would be best for the game.

The whole Weltreich incident has nothing to do with you, but since you can read English just fine you can just go read about it.

(10-01-2018, 10:38 AM)Ripticus (translated) Wrote: In short, we could talk about hours, but this game needs rules!

Now, if Haxus reads this message, I sincerely wish to show him my admiration for the universe he has created. However, he will have to inform us of his final idea of the game, of how he wants it to be once released. Because we see the rules of the game change every 4 mornings, it becomes more complex and difficult to handle For example, the new designer will almost require a 3D designer diploma to use it while the old concept was childish! In the same way that the increase of the technological level is too haphazard and complex, a simple system of level increase as in Ogame, Empire Universe and other game would be much easier and impossible to cheat than a system. random.

War declaration and territory mechanics has been suggested in the past. Even if war was just a level up from enemy to show you are actively hostile towards another empire rather than just defensive, it would be nice.

As for the current technology mechanic, they are pretty much nonexistent right now so I don't see how that is "complex". But removal of the TL/QL technology will make it easier to implement a new technology mechanic later.

I forget how "OGame" did technology, but as far as I know it was just some tech tree with resource costs. So that wouldn't really make a lot of sense for a persistent universe. Read the old "Remove TL" megathread to learn more about what we used to talk about.
Hazeron Forum and Wiki Moderator
hazeron.com/wiki/User:Deantwo
Reply

#38
Je ne dirais pas que Deantwo ait proposé à son profit un changement des règles, en ce qui concerne le système Q. Je ne suis même pas sûr que notre ami comprenne le profit! Si l'on lui faisait don d'une Étoile Noire, il oublierait de la ravitailler.
Reply

#39
@Neils Iyssada, Vectorus, DeanTwo sur la question technologique

Non, je ne donnais que des exemples simpliste qui parle à tout le monde ;). Mais le nouveau système ne se rapproche pas vraiment de ce que l'on pourrait appeler une "simulation" de recherche scientifique. Peut-être faudrait-il un système où: soit l'on choisi de répondre à des problèmes de math/chimie/physique... afin de faire la recherche (ça ne serait pas idiot d'ailleurs, cela permettrait aux joueurs de se cultiver intellectuellement) soit on a un temps prédéfini avant le niveau supérieur.
(Bon j'avoue, j'ai pas vraiment jouer depuis 2015, et je me suis racheter un compte pour voir les évolutions, et comment dire, BEAUCOUP de changements ^^, mais surtout des MAJ extrêmement régulière)

@Vectorus et Deantwo sur la question des mécaniques de la guerre

Je sais à quelle point dans ce jeu les mécaniques de jeu sur la guerre sont extrêmement proche de la réalité. Comme dans la réalité vous pouvez tout perdre à n'importe quel moment. Cependant, on peut supposer que si un jour SoH réunit plus milliers voire millions de joueurs (celà reste bien entendu une SUPPOSITION), il serait particulièrement intéressant de laisser cette mécanique intact pour les grands empires. Celà obligerait à recruter une masse importante de joueurs de plusieurs continents différents afin de couvrir le maximum de fuseau horaire. En revanche, pour les petits empires, une mécanique de protection ou de limite des dégâts (par exemple, seulement la perte de quelques drapeaux, de bâtiments ou vaisseau non protéger...) pourrait effectivement s'avérer nécessaire.

Je crois que SoH ne compte plus les joueurs déçus après avoir tout perdu....
[Image: signat10.jpg]
Reply

#40
(10-03-2018, 08:57 PM)Ripticus (translated) Wrote: No, I gave only simplistic examples that everyone  ;)  speaks to. But the new system does not really come close to what could be called a "simulation" of scientific research. Perhaps there should be a system where: either one chooses to answer math / chemistry / physics problems ... in order to do the research (it would not be silly besides, it would allow the players to to cultivate intellectually) or one has a predefined time before the higher level.
(Well I admit, I have not really play since 2015, and I bought out an account to see the changes, and how to say, many changes ^^, but especially very regular updates)

Definitely sounds like you haven't looked at the current game. There currently is no technology system apart from patents, and they aren't really a technology progression gating mechanic.
Right now we have a blank slate that we can hopefully add a technology system onto later.

Not sure forcing players to solve math/chemistry/physics tests would be any fun. We would all just google for the answer.

(10-03-2018, 08:57 PM)Ripticus (translated) Wrote: I know how much in this game the game mechanics on the war are extremely close to reality. As in reality you can lose everything at any time. However, we can assume that if one day SoH meets more thousands or even millions of players (this is of course an SUPPOSITION), it would be particularly interesting to leave this mechanics intact for the great empires. This would require recruiting a large mass of players from different continents to cover the maximum time zone. On the other hand, for small empires, a mechanic of protection or damage limit (for example, only the loss of some flags, buildings or vessel not protected ...) might actually be necessary.

I would rather focus on "fun" than "realism". But I was suggesting any war mechanics in particular, it would just be nice to have a way to see the difference between empires that are defensively hostile and empires that want to formally engage in fights against you. This can simply be more diplomatic stances, or another form of public political announcement.

While some protection from none war attacks would be interesting, I don't know how it should work or what the goal of such a system would be. But right now with the new-style building system, it is so easy to wipe another empire out without giving them anything to recapture or salvage.
Hazeron Forum and Wiki Moderator
hazeron.com/wiki/User:Deantwo
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)